Науково-методична робота предметної комісії
фізико-математичних дисциплін

Науково-методична проблема, над якою працює кафедра: "Активізація пізнавальної діяльності та розвиток творчого мислення учнів в умовах особистісно орієнтованого навчання."

Робота кафедри спрямована на впровадження досліджень педагогічної науки у практичну діяльність, втілення ідеї співпраці вчителя і учнів, творчий пошук, уміння тонко керувати процесом навчання, органічно поєднують колективні форми роботи з груповими та індивідуальними.

Головне завдання кожного вчителя повернутися до особистості дитини, до її індивідуальності, створити найкращі умови для розвитку і максимальної реалізації її нахилів і здібностей тепер і в майбутньому. Викликати інтерес, бажання вчитися, розвивати мислення, активізувати роботу думки – має на меті кожен учитель, ідучи на урок. Вчителі розвивають розумову активність кожного учня, пропонуючи завдання, що відповідають його індивідуальним нахилам та посильні саме йому. Кожен учитель шукає свої форми і методи роботи, щоб діяти до розуму і серця учнів.

Головна мета діяльності вчителя – створити ситуацію успіху для розвитку особистості дитини, дати можливість кожному вихованцю відчути радість досягнення успіху, усвідомлення своїх здібностей, віри у свої сили.

Для розвитку творчих здібностей особистості практикуючи проведення нестандартних уроків, застосовуючи технології інтерактивного навчання, для зацікавлення предметом, для розвитку логічного мислення пропонуючи задачі на кмітливість,задачі з помилками в умові, підвищеної складності, складати та розв’язування ребусів, кросвордів, складання казок. У старших класах учителі організовують дослідницьку роботу учнів, залучають до збирання додаткового матеріалу, написання і захисту рефератів.

Вчителі кафедри застосовують на своїх уроках інформаційні технології, що дозволяє ефективно розв’язувати відразу кілька завдань: підвищення мотивації учнів до навчання. Візуалізація досліджуваного матеріалу, моделювання різних процесів, використання різноманітних методів і форм навчання, інтенсифікація навчальної праці.

Науковому і методичному забезпеченню навчально-виховного процесу сприяють засідання кафедри, на яких розглядаються теоретичні питання вивчення нових педагогічних ідей і технологій, теоретичні засади організації дослідницької, науково-пошукової, творчої роботи гімназистів у процесі вивчення фізико-математичних наук.

Вчителі кафедри приймають активну участь у районних семінарах, роботі районних методичних об’єднань.

У грудні 2010 року на базі гімназії відбувся районний семінар вчителів фізики, на якому виступили Черкун В.М. – керівник районного методичного об’єднання вчителів фізики на тему: «Профілізація в шкільному курсі фізики» та Шаповал В.П керівник кафедри фізико-математичних дисциплін на тему: «Робота кафедри фізико-математичних дисциплін по впровадженню профільного навчання».

Відкриті уроки фізики «Штучні супутники Землі. Перша космічна швидкість. Внесок українських вчених у розвиток космонавтики» (10-Б кл) та «Рух під дією кількох сил» (10-Г кл). провели вчителі Рафальський О.С. та Парафило О.В.

Учителі математики взяли активну участь у роботі районного семінару вчителів математики на тему «Сучасний урок: традиційні та інноваційні підходи», який відбувся у січні 2011 на базі Плосківської ЗОШ.

У квітні 2011 року відбулося засідання районного методичного об’єднання вчителів математики, фізики, інформатики, де досвідом роботи ділилися вчителі математики Мовчан Т.В. «Розвиток творчих здібностей учнів та підготовка їх до математичних конкурсів» Рафальський Олександр Станіславович.

Методична робота

► 2009 рік - участь в обласному семінарі методистів районних відділів освіти області. (Виступ на тему: "Впровадження комп’ютерних технологій на уроках фізики”)

► 2009 рік – участь у районному методоб’єднанні вчителів фізики. ( Презентація методичної розробки "Комп’ютерні тести з фізики для 7 класу”)

► 2011 рік – участь у районному семінарі вчителів фізики.

Представлення досвіду роботи з впровадження КТ на уроках фізики та математики. Відкритий урок на тему: "Штучні супутники Землі. Перша космічна швидкість. Внесок українських вчених у розвиток космонавтики”.

Вчителі кафедри фізико-математичних дисциплін велику увагу приділяють організації позакласної роботи, як одного з найефективніших засобів пробудження і підтримання в учнів інтересу до предметів математичного профілю. Адже саме інтерес є «Золотим ключиком» до виховання здібностей.

Позакласна робота сприяє поділу математичної культури учнів, мислення, просторових уявлень, пам’яті. Значну роль відіграє позакласна робота і для набуття учнями організаторських навичок, ініціативності, самостійності, виховує наполегливість у подоланні перешкод, розвиває комунікативні здібності, розумову активність, потребу в самоосвіті, творчості.

Форми позакласної роботи різноманітні. Це гуртки і факультативи, проведення олімпіад, вечорів, інтелектуальних ігор.

Вже стало традицією проведення тижня фізико-математичних наук. Протягом тижня відбувається трансляція радіопередач, проводяться різні заходи для кожної паралелі. Це різноманітні ігри, змагання, конкурси, вікторини, математичний марафон, нестандартні уроки, шкільна олімпіада серед паралелей. Наприкінці тижня підбиваються підсумки, нагороджуються найактивніші учасники, випускається фото звіт. Також в рамках тижня проводяться відкриті уроки, відкриті засідання математичного гуртка, факультативу.

Уже декілька років поспіль учні гімназії приймають активну участь у міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру» (2011 рік - 178 учнів), всеукраїнському фізичному конкурсі «Левеня» (2011 рік - 74 учня), та міжнародному конкурсі з інформатики «Бобер» (2011 рік - 21 учень).

У 2010 – 2011 навчальному році атестувалися вчителі кафедри Мовчан Т.В, Шаповал В.П, Рафальський О.С, Парафило О.В. Підсумки атестації: Мовчан Т.В.- підтвердження.

Кiлькiсть переглядiв: 354

Коментарi